Tutorial - makrama zygzakiem.

       Cześć, dziś pokarzę Wam jak zrobić makramę zygzakiem krok po kroku. Nie jest to zbyt trudna bransoletka, trzeba tylko robić supełki w dobrą stronę. Uważam, że nie zajmuje ona aż tyle czasu a wygląda bardzo ładnie. Na pierwszy rzut oka może wydawać się trudna, ale to nic skomplikowanego. To zaczynamy...
       Na początek rzeczy, które będą potrzebne:
  • Mulina 6-7 różnych kolorów i 4 kolory muliny w tym samym kolorze wszystkie o długości około 1 metra.
  • Agrafka (do przypięcia nitek).
Wiążemy nitki w taki sposób jak na rysunku:
Te nitki, których mamy 4 (te w tym samym kolorze)  dzielimy na 2 tak jak na rysunku i przekładamy je na lewo.
Teraz zaczynamy od supełka w lewo, najpierw przekładamy pod tą podwójną nitką potem robimy pętelkę i przekładamy pod nitką, którą robimy supełek i zaciągamy do góry i na taj samej nitce robimy jeszcze drugi taki sam supełek, by były dwa. Robimy tak ze wszystkimi nitkami oprócz dwóch ostatnich u mnie są to żółta i czerwona. Pamiętajcie, że na jednej nitce robimy dwa supełki nie jeden. Supełki robimy tylko na tych 2 nitkach, które są podwójne.
Kiedy zostaną dwie nitki, u mnie to żółta i czerwona. Najpierw żółtą robimy normalnie na pierwszej nitce dwa supełki w lewo a na drugiej nitce robimy pierwszy supełek w lewo a drugi w prawo.
 Podobnie jest z czerwoną tylko, że czerwony supełek robimy na pierwszej nitce jeden supełek w lewo i drugi w prawo, więc czerwoną nitką robimy dwa supełki na jednej nitce i czerwony już odkładamy. Następnie znowu robimy supełki żółtym tylko, że już tylko w prawą stronę. Właśnie zrobiliśmy supełek zwrotny w prawo. Powinno to wyglądać mniej więcej tak jak na rysunkach.


Teraz już robimy supełki tylko w prawo. Kiedy zostaną  nam dwa kolory znowu robimy supełek zwrotny tylko tym razem w lewo. Czyli najpierw przedostatnią nitką u mnie błękitną robimy dwa supełki na pierwszej nitce w prawo a na drugiej jeden w prawo drugi w lewo. Ostatnią nitką u mnie turkusową na jednej nitce robimy supełek jeden w prawo i drugi w lewo. Powinno to wyglądać tak jak na obrazkach. Na pierwszym pokazane jest jak powinno to wyglądać.
A tak to ma wyglądać, gdy już zrobiliśmy supełek ostatnią nitką i kiedy już to zrobimy to tak jak na początku robimy jeszcze dwa supełki na nitce tylko, że już w lewo.
Skoro już umiemy robić prawidłowo supełki i supełki zwrotne to w taki sposób robimy resztę bransoletki do tego momentu, do którego chcemy.

A tak wygląda już całkowicie zrobiona bransoletka.
Dziękuję za przeczytanie i zapraszam do czytania następnych wpisów.
Magda

11 komentarzy:

  1. Przeraża mnie to o.O
    Ale jak tylko znajdę czas to spróbuję ^.^
    Dzięki za cudowny tutorial <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Magda jesteś WIELKA :) Może pojawi się więcej tutoriali???
      ~ Karolina

      Usuń
    2. Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa. Nie martw się jak spróbujesz zrobić tą bransoletkę to jestem pewna, że Ci się uda :)

      Usuń
  2. Fajny tutorial, może spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mam cierpliwości do takich rzeczy xd

    http://grapverutkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ta bransoletka jak Dawid Kwiatkowski. : )
    Moje porównania. : p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia co ja Ci takiego zrobiłam!?

      Usuń
    2. Coo?! Jaka Magdalena pp prostu tajemnicza osoba. Nic nie zrobiłaś lubię Kwiata tak samo jak tą bransoletkę xDD

      Usuń
  5. Bardzo fajny tutorial, szkoda, że nie widać za dobrze, jednak wiem mniej-więcej o co chodzi :D

    OdpowiedzUsuń

Hej, miło by było jakbyś coś po sobie zostawił/a. Postaramy się wam odpowiedzieć. Możecie pisać o czym chcecie, komentować i pytać. Codziennie patrzę czy nie ma nowych komentarzy. Na każdy odpowiem. Zapraszamy ♥♥♥