Poradnikowo

W najbliższym czasie będą posty z serii poradnikowej. Te poradniki będą mogli wykorzystać osoby stawiające pierwsze kroki w hand-made, ściślej mówiąc będą to poradniki na temat lepienia z modeliny. Pokaże wam wszystkie niezbędne rzeczy, które przydało by się mieć w swoim zasobie, biorąc się za modelinę. Napisze ich krótkie, ale mam nadzieje przydatne opisy.

Dzisiaj rzecz najważniejsza czyli modelina...

... ja korzystam najczęściej z modeliny marketingowej. Moim zdaniem jest dosyć dobra chodź ogranicza się do 6 podstawowych kolorów czyli białego,czarnego,zółtego,zielonego, czerwonego i niebieskiego. Utwardzić ją można poprzez pieczenie w piekarniku w temperaturze 100 - 110 stopni Celsjusza przez ok. 15 - 20 min. Cena za nią wynosi ok. 3,70 zł.
Korzystam też z modeliny od firmy Herlitz, ma fajne jaskrawe kolorki, czyli jest fluorescencyjna i łatwo staje się miekka pod wpływem temperatury. Jest w dziesięciu kolorach, czyli ciemny i jaśniejszy niebieski, ciemny i jasny zielony, zółty, ciemny i jasny pomarańczowy, czerwony, różowy i fioletowy. Mozna ją malować farbami. Ma 7,5 cm długości. W celu utwardzenia jej możemy ją gotować w wodzie przez ok. 20 - 25 min lub piec w temperaturze 120 - 140 stopni Celsjusza. Cena za nią wynosi ok. 10zł.



Kolejną modeliną jaką używam jest Astra 12 kolorów. Ma już więcej kolorów od poprzednich mas. Znajdziemy w niej : taki jagodowy kolor, fioletowy, cielisty jasny, pomarańczowy, brązowy, zielony, niebieski, czerwony, żółty, taki zielony turkus, biały i czarny. Dość dobrze staje się miękka. Pieczemy ją w temperaturze 100 - 110 stopni Celsjusza przez 15 - 20 min. Cena za nią wynosi ok. 17,50 zł.











Ostatnią modelinę, którą chce opisać i ją mam to jest Fimo. Mam 2 cieliste kolory, nie pamiętam jak się  nazywają. Wszyscy chwalą tą modelinę, ale ja mam inna opinię na jej temat, długo trzeba ja wyrabiać i jest strasznie twarda. Po pierwszym użyciu bolały mnie dłonie, łatwo się kruszy. Pieczemy ją w ok. 110 stopniach Celsjusza przez ok. 20 minut. Cena za nią wynosi ok. 7,99 zł za kostkę (56gram)



Na dziś to tyle


Karolina.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej, miło by było jakbyś coś po sobie zostawił/a. Postaramy się wam odpowiedzieć. Możecie pisać o czym chcecie, komentować i pytać. Codziennie patrzę czy nie ma nowych komentarzy. Na każdy odpowiem. Zapraszamy ♥♥♥